Pokud na své webové stránce používáte kontaktní formulář aplikovaný pomocí pluginu Contact Form7, může se vám stát, že budete chtít zablokovat některé uživatele. Důvody, proč tak činit, mohou být různé, např. nevyžádaná marketingová pošta, falešné dotazy nebo škodlivé e-maily.
Co je třeba pro zablokování nevyžádaných emailů udělat?
Zjištění IP adresy odesílaných emailů v Contact Form7
- V prvé řadě je třeba zjistit IP adresu, kterou chceme zablokovat. To lze provést přidáním kódu do kontaktního formuláře. Chcete-li tak učinit, přejděte do levé nabídky Kontakt > Přehled formulářů a z nabídky kontaktních formulářů zvolte formulář, kde bude kód vložen. Klepněte na odkaz „upravit“ pro editaci formuláře.
- Nyní vyberte záložku E-mail a do těla pro zprávu přidejte kód IP: [_remote_ip] a změny uložte
Nyní již každý odeslaný email prostřednictvím kontaktního formuláře bude obsahovat i informaci i IP adrese odesílatele.
Přidání IP na černou listinu (BAN)
Abychom zakázali plakátu používat váš kontaktní formulář, musíme ho přidat na černou listinu.
- Přejděte tedy do nabídky Nastavení > Nastavení komentářů > Zakázaná klíčová slova nebo IP adresy
- Zde zadejte vybranou IP adresu a změny uložte
Je důležité poznamenat, že by to mělo být provedeno pouze v případě, že jste si jisti, že si nepřejete přijímat kontakty od uživatelů používajících tuto konkrétní IP adresu.
A jak blokace funguje? Po zadání údajů obdrží odesílatel po stisknutí tlačítka „Odeslat“ zprávu o selhání.